Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

Πολιτική: Τριήμερος πονοκέφαλος στην Βουλή για το 3ο Μνημόνιο

oi-neoi-foroi--ta-prostima-pou-fernei-to-polunomosxedio

Ως πρώτη δοκιμασία για την κυβέρνηση θεωρείται η ψηφοφορία το βράδυ της Παρασκευής του πολυνομοσχεδίου με τα προααπαιτούμενα που θα ξεκλειδώσουν τη δόση των 2 δισ. Ευρώ. Το νομοσχέδιο εισάγεται την Τρίτη στις τρεις συναρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές με τη μορφή του επείγοντος, την Πέμπτη εισάγεται στην Ολομέλεια και η διαδικασία ολοκληρώνεται την Παρασκευή το βράδυ με την ψηφοφορία.

Μουρμούρα στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ

Το απόγευμα της Δευτέρας, στη συνεδρίαση της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ,  οι υπουργοί επιχεϊρησαν να αμβλύνουν τις αντιδράσεις. Η μουρμούρα εστιάζεται σε κυρίως σε τέσσερα θέματα: ΕΝΦΙΑ, 100 δόσεις, ανείσπρακτα ενοίκια, αυστηροποίηση ποινών με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη να «τα ακούει» περισσότερο από ολους τους αλλους
ΕΝΦΙΑ
Για ΕΝΦΙΑ οι αντιδράσεις προήλθαν από το σύνολο της ΚΟ με τον κ. Αλεξιάδη να σημειώνει οτι είναι στη συμφωνία του καλοκαιριού και να υπόσχεται ότι όταν γίνει περιουσιολόγιο και αυξηθούν τα έσοδα, θα αντικατασταθούν» απάντησε ο κ. Αλεξιάδης.
100 δόσεις
Ο κ. Αλεξιάδης τόνισε πως πρόκειται για τα πιο επιτυχημένα μέτρα και έχει φέρει έσοδα . Παραδέχθηκε ωστόσο ότι πολλοί είναι εκείνοι που κινδυνεύουν να χάσουν την ευνοϊκή ρύθμιση και υποσχέθηκε πως το υπουργείο συζητά να μην συμβεί αυτό. Σύμφωνα με πληροφορίες, επανεξετάζεται ο αριθμός να προσδιορίζεται με βάση την περιουσιακή κατάσταση, δηλαδή όσο μεγαλύτερη η περιουσιακή κατάσταση τόσο λιγότερες να είναι οι δόσεις. 
Φοροδιαφυγή
     Αρκετοί βουλευτές ζήτησαν την αυστηροποίηση των ποινών μεγάλης φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Ο Αλεξιάδης είπε ότι αυστηροποιούνται οι ποινές αλλά σημείωσε: «Διαρκώς αναζητούνται τρόποι να αυξηθεί η εισπραξιμότητα των φόρων. Οταν βάζεις πρόστιμα δεν μπορείς να εισπράξεις» σημείωσε. Οι βουλευτές ζήτησαν να να μειωθούν τα πρόστιμα σε όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα και να αυξηθούν περαιτέρω σε μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής.
    Ανείσπρακτα ενοίκια
      Οι βουλευτές ζητούν να επανεξεταστεί το θέμα της φορολόγησης των ανείσπρακτων ενοικίων, κάτι για το οποίο δεσμεύτηκε ο κ. Αλεξιάδης.

      Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο

      Το πολυνομοσχέδιο αποτελεί προαπαιτούμενο για την αποδέσμευση δόσης ύψους περίπου 2 δισ.ευρώ εκ μέρους των εταίρων και δανειστών, στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας χρηματοδοτικής στήριξης που υπέγραψε η Ελλάδα.
      Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, ποινές φυλάκισης και δέσμευση περιουσιακών στοιχείων για το αδίκημα της φοροδιαφυγής.
      Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται ακόμη η αύξηση του συντελεστή φορολογίας των ενοικίων από 1.1.2015 καθώς και η κατάργηση της δυνατότητας εκχώρησης ανείσπρακτων ενοικίων στο δημόσιο, ενώ όσοι εντάχθηκαν στη ρύθμιση των 100 δόσεων θα χάνουν τη ρύθμιση αν δεν πληρώνουν τις τρέχουσες οφειλές μέσα σε έναν μήνα, ενώ ανά πάσα στιγμή θα μπορεί να τους ζητηθεί να αποπληρώσουν τα χρέη τους σε λιγότερες δόσεις. Επίσης, ιδιαίτερα αυστηρές είναι οι διατάξεις του νομοσχεδίου για τη φοροδιαφυγή.
      Αναλυτικά και σύμφωνα με τις φορολογικές διατάξεις του πολυνομοσχεδίου:
      1) Αύξηση στη φορολογία των ενοικίων με συντελεστή 15% σε εισοδήματα από ενοίκια έως 12.000 ευρώ και 35% για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ. Oι ισχύοντες σήμερα συντελεστές είναι 11% και 33%.
      2) Οσοι δεν εισέπραξαν εισοδήματα από ενοίκια μέσα στο 2015δεν θα μπορέσουν να τα εκχωρήσουν στο δημόσιο καθώς η σχετική ρύθμιση που ψηφίστηκε και αυτή από την παρούσα κυβέρνηση, καταργείται από 1/1/2015. Αρα επεκτείνεται η φορολόγηση με τους νέους αυξημένους συντελεστές 15% και 35% και στα ποσά των μισθωμάτων που δεν καταφέρνουν να εισπράξουν οι ιδιοκτήτες από τους ενοικιαστές τους
      3) Μέχρι τώρα, η εφορία δεν βεβαίωνε ποσά ΕΝΦΙΑ μέχρι πέντε ευρώ. Τώρα θα εισπράττει και τα μικροποσά των δύο, τρίων ή τεσσάρων ευρώ.
      4) Αλλάζει η νομοθεσία για τις ποινικές κυρώσεις που επιβάλλονται σε όσους διαπράττουν αδικήματα φοροδιαφυγής.Όποιος διαπράττει έγκλημα φοροδιαφυγής τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών:
      -Αν ο φόρος που αναλογεί στα φορολογητέα εισοδήματα ή στα περιουσιακά στοιχεία υπερβαίνει ανά φορολογικό έτος ή ανά φορολογική υπόθεση τις 100.000 ευρώ
      - Αν το προς απόδοση ποσό του κύριου φόρου, τέλους ή εισφοράς που δεν αποδόθηκε ή αποδόθηκε ανακριβώς ή επεστράφη ή συμψηφίστηκε ή εξέπεσε ή διακρατείται υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ, εφόσον αφορά ΦΠΑ ή τις 100.000 ευρώ ανά είδος φόρου, τέλους ή εισφοράς σε κάθε άλλη περίπτωση.
      Επιβάλλεται κάθειρξη αν το ποσό του φόρου, τέλους ή εισφοράς της προηγούμενης παραγράφου υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ εφόσον αφορά ΦΠΑ, ή τις 150.000 ευρώ σε κάθε άλλη περίπτωση φόρου, τέλους ή εισφοράς.
      Όποιος εκδίδει πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία, καθώς και όποιος αποδέχεται εικονικά φορολογικά στοιχεία ή νοθεύει τέτοια στοιχεία, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών 3 μηνών που μπορεί να φθάσει το 1 έτος, εφόσον η συνολική αξία των εικονικών φορολογικών στοιχείων υπερβαίνει το ποσό των 30.000 ευρώ και με κάθειρξη, εφόσον το ως άνω ποσό υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ.
      Η εξαγορά της ποινής φυλάκισης απαγορεύεται σε περίπτωση υποτροπής.
      5) Η εφορία θα μπορεί να βάλει χέρι ακόμη και σε θυρίδες όσων επιχειρούν να της κλέψουν ποσά άνω των 150.000 ευρώ ειδικά από ΦΠΑ και παρακρατούμενους φόρους. Το δικαίωμα αυτό προϋπήρχε αλλά αντικαθίστανται οι παραβάσεις κατά τις οποίες θα επιβάλλεται το μέτρο (ουσιαστικά στη νέα διάταξη δεν υπάρχει η παράβαση της μη υποβολής ή της ανακριβούς υποβολής δήλωσης).
      6) Για παραβάσεις σχετικές με τον ΦΠΑ οι οποίες διαπιστώνονται κατόπιν ελέγχου, επιβάλλονται τα ακόλουθα πρόστιμα:
      α. Σε περίπτωση μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου ή έκδοσης ή λήψης ανακριβούς στοιχείου για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο πενήντα τοις εκατό (50%) επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο, ή επί 8 της διαφοράς, αντίστοιχα. Εξαιρείται της επιβολής κυρώσεων ο λήπτης που τελούσε σε καλή πίστη κατά την λήψη των στοιχείων.
      β. Σε κάθε περίπτωση όπου διαπιστώνεται, κατόπιν ελέγχου, η υποβολή ανακριβών δηλώσεων ή η μη υποβολή δηλώσεων, υποβολή δηλώσεων, με συνέπεια τη μη απόδοση ή την μειωμένη απόδοση ή την επιπλέον έκπτωση ή επιστροφή ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του φόρου που θα προέκυπτε από την μη υποβληθείσα δήλωση ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα.
      γ. Σε περίπτωση άσκησης οικονομικής δραστηριότητας χωρίς να έχει υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών, παρά την ύπαρξη σχετικής υποχρέωσης, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του ΦΠΑ που θα έπρεπε να είχε αποδοθεί για όλη τη διάρκεια λειτουργίας της οικονομικής δραστηριότητας.
      δ. Σε κάθε πρόσωπο μη υπόχρεο σε υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ που εκδίδει φορολογικά στοιχεία με ΦΠΑ, χωρίς να έχει τέτοια υποχρέωση, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του αναγραφόμενου φόρου που δεν αποδόθηκε».
      7) Μειώνεται το πρόστιμο σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης καθώς με την αντικατάσταση του άρθρου 58 του ν. 4174/2013, ορίζεται ότι «"Σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης από την οποία θα προέκυπτε υποχρέωση καταβολής φόρου επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του φόρου που αναλογεί στη μη υποβληθείσα δήλωση». Η υπάρχουσα διάταξη αναφέρει ότι το πρόστιμο είναι ίσο με τον φόρο.
      8) Ακόμη αυστηρότερη γίνεται η ρύθμιση των 100 δόσεων. Ενώ με τον μνημονιακό νόμο του Αυγούστου, δινόταν η δυνατότητα σε όποιον έχει υπαχθεί στη ρύθμιση να διατηρήσει τα προνόμια ακόμη και να δεν πληρώσει τις τρέχουσες υποχρεώσεις προς την εφορία για τρεις μήνες, τώρα η διάταξη αυστηροποιείται και πάλι. Αυτή τη φορά, προβλέπεται ότι για η ρύθμιση χάνεται αν «δεν έχει τακτοποιήσει κατά νόμιμο τρόπο τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του, ατομικές καθώς και αυτές για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής, από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και εντός της προθεσμίας που ορίζεται στις διατάξεις του άρθρου 47 του ν.4174/2013 (Κ.Φ.Δ.) και του άρθρου 7 του ν.δ. 356/1974 (Κ.Ε.Δ.Ε.), όπως ισχύουν κατά περίπτωση». Πρακτικά, αντί για τρεις μήνες, ο οφειλέτης θα έχει έναν μήνα στη διάθεσή του να πληρώσει τα τρέχοντα για να μην χάσει τη ρύθμιση. Επίσης αναδιατυπώνεται διάταξη έτσι ώστε να προκύπτει με σαφήνεια ότι το δημόσιο διατηρεί για τον εαυτό του το δικαίωμα να μειώνει τη διάρκεια της ήδη χορηγηθείσας ρύθμισης εάν ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα σύμφωνα με τα οικονομικά του δεδομένα να πληρώνει την οφειλή του σε λιγότερες δόσεις από τις αρχικές χορηγηθείσες, οποτεδήποτε καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης.
      9) Δίδεται η δυνατότητα σε όσους έχουν εκκρεμότητες με την εφορία να τις κλείσουν μέσα σε 90 ημέρες από τη στιγμή που θα ψηφιστεί ο νόμος. Συγκεκριμένα ο φορολογούμενος πρέπει να πληρώσει εφαπαξ:
      - α) Για παραβάσεις έκδοσης πλαστών στοιχείων ποσό ίσο με το 50% της αξίας κάθε στοιχείου. 12 β) Για παραβάσεις που αφορούν έκδοση εικονικών ή λήψη εικονικών στοιχείων ή νόθευση αυτών, καθώς και καταχώρηση στα βιβλία αγορών ή εξόδων χωρίς παραστατικά, ποσό ίσο με το 40% της αξίας κάθε στοιχείου. Εάν η αξία του στοιχείου είναι μερικώς εικονική ποσό ίσο με το 40% του μέρους της εικονικής αξίας. γ) Όταν δεν δύναται να προσδιορισθεί η μερικώς εικονική αξία, ποσό ίσο με το 20% της αξίας του στοιχείου. δ) Όταν η εικονικότητα ανάγεται αποκλειστικά στο πρόσωπο του εκδότη, ποσό ίσο με το 20% της αξίας του στοιχείου. ε) Στην περίπτωση λήπτη εικονικού φορολογικού στοιχείου, ποσό 10% της αξίας του στοιχείου για κάθε παράβαση, εφόσον η λήψη του στοιχείου δεν είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του φόρου εισοδήματος του οικείου φορολογικού έτους. στ) Για παραβάσεις που αφορούν μη έκδοση ή ανακριβή έκδοση στοιχείων ή άλλες παραβάσεις που έχουν σαν αποτέλεσμα την απόκρυψη της συναλλαγής ή μέρους αυτής, η δε αποκρυβείσα αξία είναι μεγαλύτερη των χιλίων διακοσίων (1.200) ευρώ, ποσό ίσο με το 25% της αξίας της συναλλαγής ή του μέρους της αποκρυβείσας (μη εμφανισθείσας) αξίας για κάθε παράβαση. ζ) Για τις λοιπές παραβάσεις, που δεν υπάγονται σε μια εκ των ανωτέρω περιπτώσεων α΄ και β΄, ποσό ίσο με το 1/3 του οριζόμενου από τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν.2523/1997, επιβαλλόμενου προστίμου, κατά περίπτωση, για κάθε παράβαση. 4. Οι διατάξεις της παραγράφου 3 εφαρμόζονται και για εκκρεμείς υποθέσεις. Ως εκκρεμείς υποθέσεις, νοούνται οι υποθέσεις οι οποίες, κατά την κατάθεση του παρόντος, εκκρεμούν ενώπιον της διεύθυνσης επίλυσης διαφορών ή των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων κατόπιν άσκησης εμπρόθεσμης προσφυγής, ή για τις οποίες εκκρεμεί η προθεσμία άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής ή προσφυγής ή τακτικού ένδικου μέσου καθώς και υποθέσεις για τις οποίες έχουν εκδοθεί οι σχετικές πράξεις αλλά δεν έχουν κοινοποιηθεί κατά την ημερομηνία κατάθεσης του παρόντος. Ως εκκρεμείς υποθέσεις νοούνται και οι υποθέσεις για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί οριστική δικαστική απόφαση αλλά προδικαστική απόφαση και δεν έχει γίνει εκ νέου συζήτηση της υπόθεσης. Για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3 απαιτείται ανέκκλητη δήλωση ανεπιφύλακτης αποδοχής, για την υπαγωγή στις ανωτέρω διατάξεις του συνόλου των παραβάσεων κάθε πράξης ή απόφασης της διεύθυνσης επίλυσης διαφορών ή του δικαστηρίου, και καταβολή του συνόλου της οφειλής, που προκύπτει μετά την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3, άμεσα ή το αργότερο εντός δύο (2) εργασίμων ημερών από την υποβολή της δήλωσης αποδοχής, άλλως δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της παραγράφου 3. Η δήλωση υποβάλλεται στον προϊστάμενο της αρχής που εξέδωσε την πράξη, εντός ανατρεπτικής προθεσμίας ενενήντα (90) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος ή την κοινοποίηση στον φορολογούμενο της πράξης ή της απόφασης, κατά 13 περίπτωση. Στις περιπτώσεις που η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον των δικαστηρίων, με την ως άνω δήλωση αποδοχής συνυποβάλλεται και σχετική βεβαίωση του αρμόδιου δικαστηρίου ότι η υπόθεση δεν έχει συζητηθεί και δήλωση παραίτησης από το σχετικό δικόγραφο ή δικαίωμα. Ποσά που έχουν καταβληθεί δεν επιστρέφονται, δεν συμψηφίζονται και δεν αναζητούνται, λόγω εφαρμογής της παρούσας παραγράφου

      Πηγή thetoc

      Δεν υπάρχουν σχόλια:

      Δημοσίευση σχολίου